הכנה למבחני אמיר ולעמירם

ולמבחני פטור באנגלית מרמת אפס

בחירת מקצוע לחיים

מסתבר שבחירת מקצוע וייעוד מושפעת בין היתר גם מרמת האנגלית. זה שמתקשה באנגלית יוצר לו אלימינציה טבעית ולא בוחר בדרך כלל מקצועות שדורשים רמת אנגלית גבוהה. מעטים הם אלה שיהיו מודעים למצבם באנגלית ולמרות זאת ייקחו על עצמם אתגר קשה זה.

המלצתי לכל אלה שהאנגלית הפכה להם למכשול לא לוותר אלא לנסות, והפעם בדרך אחרת.  הצלחתי ברבות השנים להנגיש את האנגלית, ללמד אותה ולתרגל אותה בדרך אחרת, כך שגם המתקשים ביותר יצליחו. מה שכן, צריך להתחיל מבעוד מועד ולא לחכות למבחני הקבלה או ה”פטור”.

התהליך הוא קצת ארוך, ואצל אלה עם הפערים הגדולים והתסכולים הגדלים, הוא לא קל. מבחינתנו, התהליך הוא כמו טיפול. צעד צעד ובדרך אחרת, בגישה אחרת:

 

במה אנחנו מטפלים ואיך עושים את זה?

  1. בודקים רמת התלמיד. קורא או לא קורא. מה רמת הקריאה ומה קצב הקריאה. מה רמת ההבנה. האם קורא ומבין ברמה נמוכה. האם קורא סביר אבל לא מבין מה שהוא קורא. האם מבין כשמקריאים?
  2. מתאימים את תכנית הלימוד לרמה, לצרכים וליכולות של התלמיד.
  3. בודקים ומתאמים ציפיות לוגיסטיות כולל ניתוח המשאבים ולקויות הלמידה.
  4. מחליטים על הדרך:
  • מורה פרטי לשיעורי 1:1
  • למידה בקבוצה ONLINE LIVE
  • למידה עצמאית של התלמיד רק בעזרת הספרים
  • למידה מקורס מוקלט

חשוב לציין שהמורים כולם דוברי עברית ומודעים היטיב לקשיים שיש לסטודנט הישראלי דובר העברית בלומדו אנגלית. כמו כן כל המורים מקבלים הכשרה מבעלת המכון לעבודה עם סטודנטים לקויי למידה ובעלי דיסלקציה. המורים המלמדים, הם לא אותם מורים שמלמדים בתיכון או במכונים שמלמדים אנגלית מדוברת. השיטות של “אביב- אנגלית בדרך אחרת” הן שונות ומתאימות רק למורים שיודעים לצאת מהקופסה או לא היו אף פעם בתוכה.

הכנה למבחני אמיר עמירם ומבחני ה-“פטור” באנגלית לקראת תואר אקדמאי אביב-אנגלית בדרך אחרת מתמחה בהכנה למבחני המיון אמיר ועמירם מרמת אפס. את הקורסים המתקדמים יותר אנחנו משאירים למכללות השונות.

מה עושים?

מומלץ מאוד להתחיל לפני שמתחילים בלימודים, לצמצם פערים ולהתכונן … לצמצם פערים ולהשתפר. לא לחכות לתחילת הלימודים אלא למצא זמן לפני ולעבוד על האנגלית לקראת מבחני הפטור. אם תלמידים כמו רותם יחכו לתחילת הלימודים, לא יהיה להם זמן להשקיע גם בנושא שבחרו וגם באנגלית, מה גם שהקושי של ההכנה לקבלת הפטור באנגלית יעיב על כל הלימודים.

אז איך מתכוננים למבחני ה"אמיר" וה-"עמירם" ?

רוב המתקשים, מתקשים גם בקריאה. יש שלב שלפני ההבנה שנקרא “פענוח”. זה השלב של המרת המילה הכתובה למילה עם צלילים. זה לראות מילה כמו international   ולדעת לקרא אותה. או biology . רוב הקוראים את המילים נכון, יידעו מה פירושן. אבל אם לא נצליח לקרא אותן נכון גם לא נדע מה כתוב שם. אני קוראת לזה הפסד כפול וצורב כי אלה מילים שיכולנו לדעת את פירושן.

קושי נוסף הוא קצב הקריאה. כשקוראים לאט, עד שמגיעים לסוף השורה או סוף הפיסקה כבר לא יודעים מה היה כתוב בהתחלתם. קצב הקריאה לא מאפשר לנו להבין מה כתוב ולא מאפשר לנו לזכור מה שכבר הבנו.

במאמר מוסגר הרשו לי להסביר שקריאה מורכבת מ-2 מרכיבים: פענוח והבנה. ככל שהפענוח איטי יותר ככה ההבנה תהיה איטית או לא תהייה בכלל. כדי להבין קצב הקריאה צריך להיות סביר וככה אפשר יהיה לחבר את המילים הנקראות לרעיון מובן.

קושי אחר שמאפיין אותנו דוברי העברית הוא סדר המילים במשפט. מאחר וסדר המילים באנגלית אינו דומה לסדר המילים בעברית, צריך לתרגל את המוח להפוך כדי להבין.

ובכלל, צריך להתחיל מטקסטים ברמה נמוכה, איפה שאנחנו מרגישים נוח ומצליחים. ללמוד לענות על השאלות (המרגיזות לפעמים…) ברמות הנמוכות יותר ולאט לאט לעלות ברמה.

ומה אנחנו ב- "אביב-אנגלית בדרך אחרת" עושים?

השלב הראשון הוא שיפור קצב הקריאה. פיתחנו שיטה ותוכנית ייחודית לשיפור קצב הקריאה על ידי הכרת תבניות הקריאה והאיות בשפה האנגלית והמרה מהירה מפענוח התבנית לצליל שלה. הנה קישור לספר התרגול AdvancedSoftRead . הספר מלמד ומתרגל את התבניות והכל מונגש בעברית כך שכל אחד יכול לקרא ולהבין. למי שמרגיש יותר נוח ללמוד עם מורה, יש לנו קורס מקוון online live עם אחד המורים שלנו: קבוצה קטנה כשהמורה מסביר, מקריא ואז אתם קוראים.  לקורס שיפור קריאה>

השלב השני הוא תרגול הבנת הניקרא. כפי שצוין למעלה, מתחילים מהרמה בה התלמיד מרגיש נוח. מילה אחת לא ברורה במשפט ולא יותר. ואז אנחנו עובדים בשיטת ההשערות. אנחנו משערים מה פירוש המילה מתוך ההקשר. הספרים שלנו Reading Comprehension from Zero מדריכים את התלמיד ואת הסטודנט איך להגיע להשערה הנכונה. הטכניקה הזאת היא ייחודית ושונה מהמקובל. אין שימוש במילונים ולא במילוניות וככה מכריחים את המוח לעבוד. שיטה זו מבטיחה שיפור הזיכרון השפתי יחד עם תרגול החשיבה הלוגית והתרמתה להבנת הנקרא, הגדלת אוצר המילים ושיפור הזיכרון. הסבר נרחב יותר בהקדמה לספרים.

השלב השלישי הוא תרגול המבחנים עצמם. רק אחרי שהגענו לרמה נאותה ומתאימה, נתחיל לתרגל את מבחני ה-“אמיר” וה-“עמירם”…. עכשיו כבר הגדלנו את אוצר המילים שלנו באנגלית, שיפרנו את הבטחון שלנו, ושיפרנו את רמת ההבנה שלנו.

מה ההמלצה שלנו

לא לחכות אלא להתחיל לשפר את רמת  הבנת הניקרא באנגלית מבעוד מועד. אם אתם יודעים שאתם והאנגלית לא חברים ממש טובים, מומלץ להתחיל בתהליך הרבה לפני תחילת הלימודים האקדמאיים! חבל להעיב על הלימודים האקדמאיים שלכם בגלל רמת אנגלית נמוכה יחסית לנדרש במבחני הפטור של האוניברסיטאות והמכללות.